Akustik Ön Cam
Akustik özellikli lamine cam, iki cam tabakası arasına yüksek ses izolasyonuna sahip özel Polivinil Bütiral (PVB) tabakası yerleştirilerek üretilen bir cam türüdür. Bu özel yapısı sayesinde, dış ortamdan gelen ses dalgalarının büyük ölçüde absorbe edilmesini sağlar. Akustik lamine camlar, ses yalıtımında üstün performans sunarak rüzgar sesi, trafik gürültüsü, motor sesi gibi istenmeyen dış sesleri etkin bir şekilde azaltır ve iç mekanlarda daha sessiz ve konforlu bir ortam yaratır
Antenli Ön Cam
Gümüş içerikli boyaların cam yüzeyine tel şeklinde baskı yapılması ile oluşturulan, bu teller sayesinde radyo sinyallerinin alınarak radyonun sağlıklı çalışmasını sağlayan ön camlardır. Araçlardaki radyo antenleri bazı araçların gövdesi üzerinde iken bazılarında ön veya arka camlarda bulunmaktadır.
Gizli Rezistanslı Ön Cam
Sürücü görüşünü engellemeyecek kadar ince rezistans tellerinin iki cam arasına çok yüksek hassasiyetle yerleştirmesiyle elde edilir. Bu özelliği ile soğuk havalarda ön cam üzerinde oluşan buzu, karı ve buğuyu dakikalar içinde çözerek geniş bir görüş mesafesi ile sürüş emniyeti ve konfor sağlar. Ayrıca cam üzerinde oluşan buzu, karı ve buğuyu camın kazınmasına gerek kalmaksızın dakikalar içinde çözerek zaman kaybı ve camın zarar görmesi engellenir.
UV Filmli Ön Cam
Son yıllarda otomotiv camlarında cam yüzey alanlarının giderek genişlemesi yaz aylarında güneş ışınlarının araç içi konforu olumsuz etkilemesine neden olmaktadır. Ancak, gelişmiş niteliklere sahip uv filmli cam teknolojisi sayesinde, ön camlarda standart olarak belirlenmiş ışık geçirgenliği oranı ( %70 ) korunurken, UV ve IR ışınlarının geçirgenlik değeri yansıtılarak minimum seviyede tutulur. Böylece, güneşin zararlı etkileri azaltılır ve araç içindeki sıcaklık, standart camlara kıyasla önemli ölçüde düşürülür. Bu tür camlar genellikle ön camlarda ve sunroof alanlarında tercih edilmektedir.
Yan Cam
Renkli veya renksiz özel bağlayıcı polivinil butiral (PVB) veya Etilen Vinil Asetat (EVA) tabakalar yardımıyla iki veya daha fazla cam plakanın ısı ve basınç altında birleştirilmesi ile üretilen lamine camlar ön camların yanı sıra emniyet, güvenlik ve ses yalıtımı gibi işlevleri sebebiyle binek araçlar üzerinde farklı konumlarda da kullanılabilmektedir. Ayrıca iş ve tarım makinalarında da kullanılmaktadır.
Ön Cam
Lamine camlar motorlu araçların ön camlarında standart olarak kullanılmaktadır. Bu camlar renkli veya renksiz özel bağlayıcı polivinil butiral (PVB) veya Etilen Vinil Asetat (EVA) tabakalar yardımıyla iki veya daha fazla cam plakanın ısı ve basınç altında birleştirilmesi ile üretilir. Bu üretim tekniği sayesinde, cam kırıldığında parçaları yerinde tutarak yaralanma risklerini önemli ölçüde azaltır. Lamine ön camlar kırılması durumunda , cam parçalarının saçılmasını önleyen , delinme açıklığını ve camın bir taraftan diğer tarafa madde geçişini sınırlayan ve kesme veya batma sonucunda yaralanma riskini azaltma özelliğiyle emniyet camı olarak kullanılmaktadır.
Tavan Camı
Lamine camlar araçların tavanında sunroof camı ve cam tavan olarak kullanıma sahiptir. Sunroof camları cam tavana göre daha küçük bir yapı olup açılıp kapanabilen, yarım açılabilen, pencere görevi gören bir tavan unsurudur. Cam tavan ise bir aracın tavanından saydam cam kullanılarak içerisine güneş ışığı almayı hedefleyen bir yapıdır. Binek araç tavan camı, iç mekanın genişlemesine ve panoramik görünüme yardımcı olur. Bu camlar, çeşitli ışık geçirgenliği değerleri ile üretilebilir. Tavan camı ile araç içinde daha açık ve ferah bir ortam oluşturulur.